Translate

woensdag 31 augustus 2011

Paddenstoelen-potjes PATROON

Jammie, jammie.... smakelijke potjes in paddenstoelen vorm.

Eindelijk ben ik eens zover om een patroontje uit te schrijven.... eigenlijk hou ik hier niet zo van omdat ik niet lang achter de computer kan zitten....en ik haken veel leuker vind....
Maar ondertussen heb ik al zoveel lieve volgers...en met een give away kan ik maar 1 iemand blij maken..........hopenlijk maak ik op deze manier meer mensen blij..........???

PATROON

benodigdheden: haakkatoen, haaknaald nr.2.5 , weckpot ,vilt

Zet 6 steken op met draadring*
toer 1: in elke v, 2v = 12v
toer 2& 3: 12v
toer 4: in elke 2e v, 2v = 18v
toer 5: 18v
toer 6: in elke 3e v, 2v = 24v
toer 7: 24v
toer 8: in elke 4e v, 2v = 30v
toer 9: 30v
toer 10: in elke 5e v, 2v = 36v
toer 11: 36v
toer 12: in elke 6e v, 2v= 42v
toer 13: in elke 7e v, 2v= 48v
toer 14&15: 48v
toer 16: in elke 8e v, 2v= 54v
toer 17: in elke 9e v, 2v= 60v
toer 18: in elke 5e v, 2v= 72v
toer 19: haak alleen in de buitenste lus, in elke 6e v, 2v= 84v
toer 20: eindig met een toer met de kreeftsteek*

* op www.hobbydoos kan je hier info over vinden (haken/technieken/basissteken)


Vul de hoed van de paddenstoel op, knip een rondje vilt (ter grote van de bovenkant van de weckpot) en naai dit in de hoed.
Hierna met wit katoen, 2 toeren vasten haken op de lusjes van toer 19
Naai of plak de witte stippen op de hoed.
Haal al zigzaggend een rond elastiek door de laatst gemaakte witte vasten,
de hoed bovenop de weckpot plaatsen en het elastiek stevig aantrekken en vastknopen.

Succes!

28 opmerkingen:

  1. Ohhh, wie klasse!!!!!
    Das wird nachgemacht und ist schon notiert!!!
    Gaaanz viele liebe Grüße
    Babsie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super dat je dit met ons wil delen!
    Echt super leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, leuk, leuk! Enne, super dat je het patroontje deelt. Bedankt voor je leuke berichtje op m'n blog. Je begrijpt dat ik deze paddenstoelenpotjes ook zeker ga maken (en ik snap ook dat je liever haakt dan een patroon uitschrijft, vind ik ook namelijk) Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee en wat heel lief dat je het patroontje deelt

    Groetjes
    en een fijne dag

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige potjes zo.
    Leuk idee een eigen patroontje als give-away voor iedereen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankje wel voor het delen van dit patroon, ik vind de foto ook zo fleurig , deze ga ik zeker binnenkort maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk, bedankt voor je patroon en uitleg, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh zo snoezig! dankjewel voor het delen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankjewel!! Hij is erg leuk zeg.

    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een schattige potjes, af en toe wilde ik dat ik haken kon. zie overal zulke leuke dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat schattig die potjes en hartelijk dank voor het patroontje, ga het zeker maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat je dit leuke idee met ons wilt delen en dat we eindelijk ook eens iets moois van jouw hand na mogen maken! Je bent zo ontzettend handig met haken en maakt zulke mooie dingen, dat ik er vaak heel jaloers op ben...moet ik bekennen... Zo ben ik al 'n tijdje vreselijk verliefd op dat tekkeltje (zo gaaf!) dat je laatst had laten zien en ben ik aan het pielen geweest om ook een vogeltje in elkaar te zetten, maar dat ging niet helemaal zoals ik hebben wilde...
    Dus heel erg bedankt dat je dit patroontje openbaar wilde maken en ik ga hem zeker uitproberen.
    Hartelijke groetjes, Joyce Glim.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Very creative and beautiful works!!! Congratulations!
    Blessings,
    Nádya

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi hoi! super dat je deze deelt en iid leuker dan 1 give away! Ze zien er snoeperig uit ;)
    groetjes, gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super leuke paddestoelpotjes. En met die snoepjes erin maakt het helemaal onwijs gezellig. Toppie hoor!!!

    http://het-haakdraadje.blogspot.com

    groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk patroontje, ik heb veel verjaardagen in september dus dit komt zeker van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat eenig die potjes, wat een idee!! Leuk, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die Pilze sind super schön,ich bewundere deinen Blog

    Groetjes Mimi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw wat gaaf zeg! Ik ga zeker deze dekseltjes haken hoor! Bedankt voor het patroontje!
    gr. Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. via freubelweb kwam ik bij je patroontje, ziet er grappig uit

    gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb je patroon ook gebruikt, dank! Linkje en foto op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Via ene blog kwam ik bij je patroontje, volg je al tijden maar blijkbaar nog niet lang genoeg :-)
    Geweldig patroon zeg, heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Wilma, zie nu pas dat je een patroontje hebt uitgeschreven! Je maakt zulke mooi spulletjes! Dank je wel voor dit patroontje, ga het zeker eens maken! Groetjes, Rina.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die ga ik maken. Superleuk! Dank voor het delen.
    Groet,
    Brigit.

    BeantwoordenVerwijderen